Z horiacich elektrických áut sa nedarí vytiahnuť hasičom ľudí, príčinou sú silné ohne a teploty pri horení lítiovej batérie
Lítium-iónové batérie v Tesle Model Y z roku 2025 skomplikovali úsilie záchranárov zachrániť osobu, ktorá bola v horiacom elektrickom aute Tesla.
Na mieste polícia našla Teslu úplne zachvátenú v plameňoch po tom, ako motorista, idúci na juh po Madrona Avenue, z neznámych príčin odbočil doprava a narazil do stĺpa dopravnej signalizácie.
"Policajti vynaložili veľké úsilie, aby získali prístup k vozidlu," uvádza sa vo vyhlásení. "Kvôli intenzite plameňov a horúčave sa im však nepodarilo zachrániť cestujúceho."
Na mieste zasahovali aj posádky hasičského zboru Torrance a snažili sa požiar uhasiť. Ich úsilie skomplikovali problémy spojené s lítium-iónovými batériami vozidla," uviedla polícia.
Zatiaľ neznámy vodič zraneniam na mieste podľahol. Križovatka medzi Carson Street a Sepulveda Boulevard bola uzavretá asi päť hodín, kým dopravní vyšetrovatelia zbierali dôkazy.
Ako nebezpečné sú požiare lítium-iónových batérií?
Tento incident je najnovším príkladom bezpečnostných problémov, ktorým môžu záchranári čeliť pri zásahoch pri haváriách elektrických vozidiel.
V správe Národnej rady pre bezpečnosť dopravy z roku 2020 sa uvádza, že lítium-iónové batérie v elektrických vozidlách môžu predstavovať nebezpečenstvo, ako je opätovné vznietenie a úraz elektrickým prúdom, zatiaľ čo sa prví záchranári snažia potlačiť plamene, ktoré môžu horieť pri teplote viac ako 3 000 stupňov Fahrenheita, čo je viac ako pri požiari vozidla poháňaného plynom.