27.5.2025 Ľudovít XX. o eutanázii: Kráľova výzva k životu

31.05.2025

27. mája 2025
Od VLR / 27. mája 2025


Obsah
Predstavenie Viveleroya
Úvod do nedeľného denníka
Program Ľudovíta XX. k zákonu o eutanázii
Predstavenie Viveleroya


Tribúna od Louisa de Bourbona uverejnená v Journal Du Dimanche : "Eutanázia: Výzva Louisa de Bourbona proti civilizačnej zmene" . Publikované 27. mája 2025 o 11:00.
Program Ľudovíta XX. k zákonu o eutanázii


Posledný klinec do rakvy európskej civilizácie


Uprostred vzrušenia, ktoré vyvoláva medzi politickými osobnosťami rozruch okolo návrhu zákona o konci života, chcem opäť prinútiť Francúzsko počuť hlas politickej tradície a odvekovú morálku, na ktorej je založená. Ako hlava Bourbonovcov túto tradíciu plne podporujem a je na mne, aby som zabezpečil, že to nebude len anekdotický pozostatok našej minulosti, ale skôr sprievodca, ktorý osvetľuje a usmerňuje naše konanie.


To, čo sa pripravuje v parlamente, predstavuje nový antropologický rozkol, ktorý dôrazne odsudzujem. Odsudzujem to, pretože z dlhodobého hľadiska to škodí Francúzsku a francúzskemu ľudu. V januári 2024 som už vyjadril všetky obavy a výhrady, ktoré som mal k pripravovanému textu.


Bohužiaľ, realita prekonala moje predstavy, ako všetci dobrí ľudia. Zmeny prijaté v rámci zákona podpisujú akt abdikácie celej našej spoločnosti tvárou v tvár zraniteľnosti, utrpeniu a slabosti. Posledný klinec do rakvy európskej civilizácie, postavenej na osvietenstve kresťanstva a humanizmu, sa chystá zatĺcť do istej mediálnej a politickej ľahostajnosti.


Ziskovosť namiesto obety


Politici s rozhodovacou právomocou majú veľkú zodpovednosť voči celému ľudstvu a nie maskovaním tejto asistovanej samovraždy, ktorou sa pripravujú voliť pod rúškom pseudobratstva, uniknú tribunálu dejín a svojmu svedomiu. Chcel by som im to pripomenúť, aby si uvedomili závažnosť činu, ktorý sa chystajú spáchať.


V krajine, ktorá sa vyznačuje výrazným sociálnym pokrokom a mimoriadne rozvinutým systémom zdravotnej starostlivosti, je znepokojujúce vidieť, že zbabelosť bude zvolená namiesto odvahy, ziskovosť namiesto obety. Pretože nepochybujeme o tom, že medzi základnými motiváciami je aj úbohá účtovnícka logika. Najzraniteľnejší ľudia budú požiadaní, aby pochopili, že nám prekážajú, že sú pre našu ekonomiku príliš veľkou záťažou.


Postupne sa nám preto predkladá určitý hygienický model spoločnosti, v ktorom slabosť, neočakávané a nedokonalosť už nebudú tolerované. Je to Život a celá príroda, ktorá bude odmietnutá a aj tu veľmi dobre vieme, že pod rúškom humanizmu a slobody tento zákon ešte viac prehĺbi nerovnosti. Zatiaľ čo bohatí môžu mať šancu dostať sa na jednotky paliatívnej starostlivosti, tí najchudobnejší budú mať ako alternatívu k svojmu utrpeniu iba smrť. Výrazný kontrast pre Francúzsku republiku, ktorá o sebe tvrdí, že je zástancom rovnosti.


Slová boli zbavené svojho významu, aby sa uľahčilo ich používanie, morálne hodnoty boli vyprázdnené, aby sa uľahčili rozhodnutia, zvyšky našej židovsko-kresťanskej civilizácie boli rozptýlené, aby sa uľahčil príchod jednotlivca-kráľa. Už nemyslíme ako spoločnosť, ale ako jednotlivci, každý s vlastnými túžbami, úzkosťami a problémami 

... a nech vyhrá najsilnejší! Toto je nové krédo našej hyperkonzumnej spoločnosti.


Odmietnuť túto zmenu


Monarchické dedičstvo, ktoré v sebe nosím, by chcelo presvedčiť mojich krajanov, že sú možné aj iné cesty; že je stále potrebné urobiť veľa pre rozvoj paliatívnej starostlivosti; že sa stále máme čo učiť od týchto ľudí, ktorí trpia, ktorí nechcú zomrieť, ale ktorým nedávame hlas a ktorých svedectvo odmietame počuť. Tento zákon sa netýka len jednotlivcov. Je to záležitosť francúzskej spoločnosti vo všetkých jej zložkách pre dnešok aj zajtrajšok.


Čo chceme pre našu krajinu? Pre našu a ďalšiu generáciu?


... a ak tí, ktorým sa obraciam, chcú uvažovať len sebecky, chcem im pripomenúť, že sú to trpiaci, postihnutí a starší ľudia zajtrajška. Možno si potom uvedomia, že volanie Života, aj v týchto najzraniteľnejších chvíľach, zostáva nesmierne.
Na záver by som sa chcel ozvať aj za opatrovateľov, ktorí sú často ignorovaní a nikto ich nevypočuje. Sú to tí, ktorí sa úplne venujú službe chorým a trpiacim, ktorí vykonávajú svoje povolanie s vášňou a ľudskosťou, ktorí sa každý deň stretávajú so životom a smrťou. Nevzdávaj sa svojej etiky: je to tvoja česť. Je to tenká aj grandiózna brana, ktorá oddeľuje našu civilizáciu od šmykľavého svahu, kde život riskuje postupnú stratu hodnoty a kde sa súcit zamieňa s opustením.


Touto oporou je odmietnutie považovať ľudský život za jednoduchú premennú prispôsobovania sa za bremeno, ktorého sa treba zbaviť vymazaním. Je to voľba starať sa, a nie podľahnúť, sprevádzať a nie sa ponáhľať. Niekedy v tieni nosíte v sebe obrovskú časť toho, čo robí našu spoločnosť dôstojnou. Buďte pevní v tom, čo tvorí vašu integritu a česť: Francúzi vás podporujú.


Apelujem na lekárov, filozofov, veriacich a všetkých ich pastorov, na vedúcich združení a na všetkých, ktorí poznajú hodnotu utrpenia, starostlivosti a krehkosti. Odmietnite tento prepínač a v širšom zmysle sa neobraciam na každého Francúza, ale na samotné Francúzsko. Rozhodnime sa nezvažovať hodnotu ľudských životov, neotvárať sa systému smrti a predovšetkým neoznačovať koniec našej starovekej civilizácie. 

V skutočnosti to bude ona, kto bude prvou obeťou tohto zákona.
Nech Sv. Ľudovít osvieti našich vodcov a politických činiteľov.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky